Noordoost Friese gemeenten blijven investeren in Dwaande.

REGIO – De colleges van gemeente Achtkarspelen, Dantumadiel, Dongeradeel, Kollumerland c.a. en Tytsjerksteradiel willen ook na 2012 blijven investeren in het project regiomarketing. Het project is begin dit jaar succesvol van start gegaan. De gemeenten vinden het van belang dat dit de komende jaren wordt doorgezet. Naast de ambtelijke inzet willen ze in elk geval gezamenlijk €50.000,- per jaar vrijmaken voor de campagne en activiteiten binnen Dwaande. 

In februari werd de campagne ‘Noordoost Fryslân echt mooi’ gelanceerd. Er is sindsdien veel enthousiasme ontstaan in de regio voor Noordoost Fryslân en de plannen voor regiomarketing. Diverse ondernemers zijn aangehaakt als ambassadeur, zo rijdt Land Transport uit Harkema met grote logo’s van Noordoost Fryslân op de vrachtwagens en plaatst Esonstad stickers op de fietsen die zij verhuren.

Er ontstaan ook vele particuliere initiatieven uit de regio, het logo van Dwaande en Noordoost Fryslân duikt steeds vaker op in en buiten de regio. Het pompeblêd werd meerdere malen gespot in het televisieprogramma Doch it foar dyn Doarp op Omrop Fryslân. Het logo Noordoost Fryslân werd gesignaleerd op fietsshirtjes van een team dat de Alpe d’Huez gaat beklimmen.

Doel van het project is het imago van Noordoost Fryslân verbeteren en versterken, het genereren van impulsen voor de regionale economie en aanjagen van initiatieven voor vrijetijdsmarkt. De campagne richt zich vooral op toeristen. Komend jaar wordt een strategie uitgewerkt voor verbreding naar wonen en werken.

Geef een reactie